Môžete mi napísať na boriskacani@gmail.com

www.suchydom.webnode.sk

Pyramída politických nominácii

25. března 2011 v 14:54 | bk
Systém spravovania štátu a vecí verejných skrze politické strany je presne ako ľadovec v tvare pyramídy. Kto chce byť politicky gramotný, musí sa sústrediť na tú časť ľadovca, ktorá je pod vodou. A ako vieme, deväť desatín ľadovca sa pod vodou aj nachádza. Kto ho chce uvidieť a preskúmať, musí sa potopiť pod vodu, často veľmi kalnú a špinavú. Vyžaduje to osobnú iniciatívu, myslieť o niečo výkonnejšie ako leguán, a trošku námahy. Čo sú však zjavne privysoké nároky pre priemerného občana tejto komickej krajiny.

Ešte dávnejšie, v mojich prvopočiatkov blogerskej evolúcie, som búšil do ficovoličov, nech sa nedívajú len na toho svojho psychopata, ale nech si pozrú aj ďalšie mená, aký ksindl sa nachádza tam nižšie, skrytý v mútnej vode členskej základne smeráckej eseročky. Práve intenzita infiltrácie strany vagabundmi, nímandmi, ostrieľanými kmínmi dáva najčistejší obraz o budúcom hyenizme tej ktorej strany.

V praxi to vyzerá tak, že nad vodou (ako ľadovec) je viditeľných zopár jedincov, ktorí sú notoricky známi, ktorí majú za úlohu stať sa reklamným bilbordom strany, vábiť voličov a oblbovať. Pod vodou sa to rozrastá ako pyramída a veru je to riadne tučná pyramída. Skúsme počítať. V strane je predseda, podpredsedovia, elitní členovia (ktorí si zakúpili nejaké to miestečko, aby sa ocitli na zvoliteľných miestach a stali sa poslancami). Predpokladajme, že každý má päť veľmi dobrých kamarátov (čo značne preháňam, každý politik vo funkcii má naisto niekoľko stovák "kamarátov"). Tváre, ktorým treba dať dobrý flek, z ktorého možno pakovať si vrecúška euráčmi zo štátneho rozpočtu, alebo tváre v narýchlo založených firmách, ktoré sú vopred určené ako peňazovod.

Každý z tých kamarátov špičiek, má taktiež minimálne 5 kamarátov (zase preháňam, tých kamarátov je v skutočnosti oveľa viac), ktorí už s trvalou erekciu nervózne stoja v rade, čakajúc na nejaký dobrý a teplý podflek, prípadne nejakú zákazočku. Nuž a z tých má taktiež každý kopec kamarátov, plno rodiny, ktorí by si tiež radi pozbierali nejaké omrvinky. Inak povedané, množina kamarátov, nadržaná na fleky a peniaze ako polárne medvedice sa geometrickým radom rozrastá smerom dole a nadobúda gigantické rozmery. Ak som dobre rátal, za predpokladu 5 kamarátov, ktorých treba "umiestniť", je to na štvrtom poschodí pyramídy (prvé poschodie beriem od úrovne kamarátov piatich podpredsedov strany) číslo 3.900 kamarátov. A to nie je nereálne, nemáme ani šajnu, koľko kadejakých flekov existuje. To číslo je ohromujúce... a ja som presvedčený, že nepreháňam...

Znamená to, že vždy po voľbách, keď sa dovalí nová garnitúra, nastanú čistky na všetkých miestach, kde existuje aj minimálna rozhodovacia právomoc, prípadne možnosť niečo ovplyvniť. "Noví" samozrejme dotiahnu zase "svojich", teda svoje firmy a hor sa rabovať. Niektoré firmy by mohli o tom romány písať. Ako padli na hubu po zmenách vlád, keď okamžite prišli o robotu. Sú však samozrejme aj také, ktoré hrajú na dve strany, majú na výplatných listinách vplyvných z oboch táborov, nuž a tým je potom hej.

No a teraz ide práve o to, aké množstvo gaunerov sa medzi kamarátmi nachádza a samozrejme akej sú "kvality". Ak je gauner a kmín sám minister, tak je isté, že celá pyramída parchantov pod ním sú z toho istého cesta. Ak sa len kde tu v pyramíde vyskytne gauner, je to na slovenské pomery víťazstvo. Trápne, ale je to tak.

Na Slovensku nie je možné, aby sa aj do relatívne slušnej strany neprilepila kadejaká chamraď. To je absolútne vylúčené! To vylučuje samotný systém, zákony prirodzenosti a logiky. Preto je naivné myslieť si, že sa komukoľvek podarí len tak, nejakými rečičkami zastaviť viac či menej úspešné pokusy o tunely, lúpeže a defraudácie peňazí daňových poplatníkov. Píšem to preto, aby sme sa až tak nečudovali, že "známi a kamaráti" niekde z tretej a štvrtej úrovne pyramídy súčasných vládnych strán budú taktiež rabovať ako straky, alebo aspoň tak, ako im systém dovolí. To vyplýva zo samotnej podstaty a z nastavenia systému. Tie tisíce postavičiek, prakticky neznámych, anonymných, dobre ukrytých v mútnych vodách štátneho aparátu, to je vždy taká malá mafia. A je im dobre.

Preto mňa osobne vôbec neprekvapuje, že za štyri týždne niekto dostane skoro 3 milióny korún ako odstupné. Ani že si prideľovali zadarmo byty. Ani že Hayekovci si cucli u Počiatka. Ani všetky ostatné veci. Opakujem to ako trúba a necítim sa pri tom dobre, ale to je slovenská realita a fakt, s ktorým si asi tak ľahko neporadíme. Aspoň dnes, teraz, keď sme na míle vzdialení právnemu štátu. A v prvom rade sme absurdní my sami, voliči. Veď najväčší zbojníci a lotri sú národom milovaní ako národní hrdinovia.

V mojich očiach sú "otroci" straníckeho bosa minimálne tak dôležití, ako on sám. Úplne šialené to je v Smere, keby sme prelúskal ich členskú základňu, tak pomaly čo meno, to nejaký prúser. Preto to s nimi nemohlo ani inak dopadnúť. Dňom prevzatia moci sa vrhlo gigantické hejno vyhladnutých stepných kobyliek na chrumkavú papanicu. Infiltrovali s dôslednosťou sofistikovanej mafie každý kútik verejného sektora, z ktorého sa dalo niečo vykradnúť. Lenže ficovolič chce vidieť len svoj idol, chce prežívať stavy narkotického opojenia z jeho drístov a nič viac ho nezaujíma, čo znamená, že ficobanda mohla pokojne a bez obáv hodovať na štátnom.

Preto priatelia sledujte, aká háveď je nacucnutá v politických stranách na nižších poschodiach. To nám o strane povie viac, ako drísty lídrov. Nečakajme ani náhodou, že sa nebude kradnúť a tunelovať. Také nehrozí. Navyše, zamyslime sa, v akom katastrofálnom mentálnom stave je Slovensko. Veď polovica jedincov si myslí, že Fico je čeče. Odkiaľ sa majú teda objaviť morálni, čestní, neskorumpovateľní? Z nás? Zamyslime sa na chvíľu, čo sme zač. Zamyslime sa nad tým, že tá obrovská banda príživníkov a kmínov má v sebe slovenskú DNK, je to presné zrkadlo našej trápnej úbohosti...

Riešenie? Mimoriadne ťažké. Lebo práve vyriešenie tohto problému naráža asi najviac na "vôľu" to riešiť. A kto sa pustí do čistenia toho chlieva, keď drvivá väčšina karafiátov v politike "maká" preto, aby tie fleky dostali? Keď všetci sponzori sponzorujú strany len preto, lebo chcú svoje fizety naspäť a to mnohonásobne? Veď súdruh to povedal priamo na rovinu v známej nahrávke.

Veľký problém je to, že politické nominácie musia byť. Ak by som bol minister, tak to spravím tiež. Predsa na dôležitých postoch musím mať ľudí, na ktorých sa viem spoľahnúť. A vyčistiť kurník musím obzvlášť vtedy, ak viem, akými nakazenými sliepkami je obývaný, keď mi je jasné, že každou minútou hrozí, že ako scípajúci bizón, v posledných kŕčoch, napácha tá zberba ešte veľké škody, aby si poistila príspevok k dôchodku. Podstata nie je v tom, či nominácie áno alebo nie, podstata je v tom, kto sú tí konkrétni pajáci skrytí pod pojmom politickí nominanti.

Všimnite si tú zúrivú kampaň ficoidných kmínov, ako bytostne túžia, aby sa nič nepredávalo. Majú v jednom pravdu. Áno, aj štát môže byť dobrý vlastník, ale napríklad vo Švajčiarsku. Kde si nikto nedovolí kradnúť. Na Slovensku je to nemožné. Nech mi niekto ukáže jeden podnik, v ktorom sa hospodárilo dobre, ktorý ovládali "experti" bývalého výpalníckeho komanda! Jeden, jediný!

Snahe dnešnej vlády predať letisko (alebo dlhodobo prenajať), Cargo, teplárne ja osobne tlieskam. Ak sa to podarí, tak potom v prípade že Slovač sa nezobudí a vrátia sa socialistickí terminátori, tak bude o niečo menej možností kradnúť. Odhliadnuc od faktu, že tie subjekty budú konečne fungovať ako každá firma na trhu, ktoré chce prežiť.

Preto jedným z pomocných riešení je, zbaviť sa všetkého, čo nie je nevyhnutné pre chod štátu. Zostáva potom ešte vyriešiť problém nominantov v štátnej správe. Obávam sa, že tento problém nie je riešiteľný, ale je závislý na charakterových vlastnostiach jedincov. V tomto ako jediný skúsil niečo Richard Sulík. Hneď ako založil stranu, priam som zvýskol radosťou, že konečne sa našiel niekto, kto povedal na rovinu, že mu v strane nebude strašiť žiaden bývalý komunista, eštebák, alebo obdobné živočíchy. Uznávam, nie je to všeliek, ale je to aspoň niečo, snaha, aby sa do strany ťažšie infiltrovali pofidérne indivíduá.

Problémom politických nominácií na Slovensku je tradícia, založená po revolúcii a dôsledne dodržiavaná celé obdobie, kedy sa na dôležité fleky dosadzovali predovšetkým bezcharakterní, absolútne lojálni otroci, väčšinou aj mimoriadne sprostí a nekompetentní, majúci za úlohu vykonávať špinavú robotu a hľadať spôsoby, ako kradnúť peniaze. A ťažko je byť prvým, ktorý to zmení, keď to vždy výborne fungovalo, nikto nesedí v base a všetci sú spokojní, dokonca aj voliči. Ťažko bude Slovák sám od seba čestný a morálny, keď ním nemusí byť. A tu sa zase dostávam k môjmu predchádzajúcemu článku. Asi len strach ho donúti nekradnúť. Na to však je nutný právny štát. A sme na začiatku....
 

40 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Foto69 Foto69 | E-mail | Web | 27. března 2011 v 17:29 | Reagovat

"...na dôležité fleky dosadzovali predovšetkým bezcharakterní, absolútne lojálni otroci, väčšinou aj mimoriadne sprostí a nekompetentní..."
V Smere s.r.o. zašli v tomto až tak ďaleko, že z takéhoto indivídua dokonca robia mediálnu tvár strany viď Mr. Kazimír. Zjavne súc poučení Mečiarovským deja vú, keď mu "jeho inteligencia" začala časom robiť problémy a postupne buď odišla alebo musela byť odídená

2 Juraj Juraj | 27. března 2011 v 20:10 | Reagovat

Výborný článok !!!

3 Hame Hame | 27. března 2011 v 23:25 | Reagovat

Slovenským pravičiarom trčí slama z topánok, keď nadávajú na vraj "slovenskú povahu". Bežní Slováci nie sú o nič horší ľudia ako Nemci, Francúzi, Česi alebo Eskimáci. To po prvé.

Ďalej, pozrite si situáciu v postsocialistických krajinách: najskôr divoká privatizácia, v ktorej sa nabalila kadejaká chamraď, pričom mnoho sprivatizovaných podnikov doslova spadlo na hubu, ale postupne sa situácia ukľudňuje a časom sa pomery v politike dostanú na úroveň Švédska, o tom som presvedčený. Najvypuklejšie to bolo asi v Rusku. Dnes to tam nie je ideálne, ale situácia sa už upokojila a Rusko je dnes tam, kde my pred, povedzme, 10 rokmi. Myslím, že postupne sa politická kultúra zlepšuje aj u nás, treba tomu dať len čas...

Autor hovorí o tom, že sa politický nominanti nabalíkujú vo funkciách štátnych firiem a má pravdu. Ale pri privatizácii sa takisto niekto nabalíkuje a ak raz budeme mať normálnych politikov (a budeme), tak tí už nebudú mať poriadne čo riadiť. Myslel som si, že to demagogické pravičiarske klišé, že "štát je zlý vlastník" (a preto treba všetko rozpredať) je už históriou ale asi nie. To dnešní politici sú zlý, nie štát. A privatizácia je jednoducho príliš definitívna. Ak chce vláda privatizovať, tak mi nepriamo hovorí, že nie je schopná do tých podnikov dosadiť kompetentných ľudí. Ale to nie je chyba "slovenskej povahy", ale súčasných slovenských politikov (nehovorím, že Smer toho je schopný). A čo sa týka Sulíka, tak sorry: strana podnikateľov, ktorí do kampane vrazili obrovské peniaze a teraz ich chcú naspäť. To už sme tu mali. Pritom Sulíkova kultúra príliš nezaostáva za Kažimírom, o Matovičovi cudne pomlčím.
http://video.idnes.cz/?idvideo=V110308_155429_tv-zpravy_sha

4 zojoda zojoda | 28. března 2011 v 0:35 | Reagovat

Veľmi dobrý článok. Je v ňom zrozumiteľne vyjadrené, čo mi je vlasté,  ale dokážem to len cítiť.

5 Lafi Lafi | Web | 28. března 2011 v 8:27 | Reagovat

Při čtení jsem se ujišťoval jestli autor píše o své zemi, jelikož popis výborně sedí i Českou republiku, jen s jinými tvářemi. Jediný rozdíl vidím v tom, že v ČR je větší snaha mezi vládou a opozicí se domluvit na kšeftech a zbytečně si nelézt po krku, vždyť o peníze jde až v první řadě.

Dobrý článek.

6 boriskacani boriskacani | E-mail | 28. března 2011 v 13:25 | Reagovat

Hame. Nikdy som netvrdil, že obdobná situácia nie je aj v iných postkomunistických štátoch. Dokonca je vidno a je to priama úmera, čím dlhšie niekde zúril komunizmus, čím bol krutejší, tým väčšie deviácie zanechal na mentalite národa. Viď Rusko. Ale tvrdím, že priemerný Slovák sa líši od Nemca, Francúza a iných. Mám pomerne silné väzby na Rakúsko, Nemecko a Švajc a tvrdím, že tí ľudia sú iní! Myslím pôvodné obyvateľstvo, nie prisťahovalcov, lebo najväčšie problémy robia práve oni, hlavne mládež druhej a tretej generácie. V diskusii to nechcem rozpitvávať, nie je priestor. A ešte jedna vec. Štát je najhorší vlastník, aký môže byť. A áno, štát sme my, samozrejme, že štát sú ľudia, ktorí ho riadia. A ako vidíme, za 20 rokov sa potvrdzuje pravidlo, kde má prsty štát, tam to nefunguje. Preto som presvedčený, že ak to nejde inak, náš štát nemá riadiť nič viac, ako najnevyhnutnejšie veci.
Vďaka všetkým za príspevky, aj lafimu, s ktorým súhlasím...

7 okjal okjal | E-mail | 28. března 2011 v 17:49 | Reagovat

Jediné, čo treba urobiť, je zabezpečiť vymožiteľnosť práva a zaviesť hmotnú zodpovednosť všetkých, čo nejakým spôsobom spravujú štátny majetok. Stačí jedna veľká ryba v chládku a strach u väčšiny ostatných urobí svoje. V deň, keď kukláči zobrali nášho otca vlasti /V.M/ videl som popolavé tváre členov a privatizérov jeho strany. Škoda len, že to bolo len divadielko...A privatizácia - nuž predať si pole, lebo mi naň chodia kradnúť dopestované plodiny neprispôsobiví občania je tiež riešenie, ale riešením je aj trest na výstrahu, aby mali strach na to čo len pomyslieť...Inak v zásade súhlasím s článkom.

8 fugu3001 fugu3001 | 28. března 2011 v 17:59 | Reagovat

byvaly cesky ustavny sudca, nebohy judr.cepl (starsi) raz v jednom rozhovore tvrdil, ze najvacsi problem post_komunistickych demokracii nie je ekonomika alebo bezpecnost, ale stav pravneho systemu. ze to plati bez rozdielu vo vsetkych krajinach tohoto typu a ze je to ako rakovina, ktora ich rozoziera zvnutra. kazdy krat, ked narazim na clanok a zavery tohoto typu si na to spomeniem a musim mu dat za pravdu. ak by na slovensku platilo pravo a respekt k nemu, tak by sa velka cast v clanku popisovaneho nikdy nemohla stat. a ak by sa stala, tak by bola po zasluhe odmenena

9 pjenkaua pjenkaua | 28. března 2011 v 20:47 | Reagovat

tieto busenia do fica su uz trochu kontraproduktivne..
ked uz, tak chyba mi tam napriklad zasadny aktualny odsek o KDH a ministerstve zdravotnictva ..
ono je to v zasade z dazda pod okvap, i ked samozrejme lepsie ako robert, ale keby mala hociktora zo sucasnych vladnych stran 40% obavam sa rovnakej arogancie..

10 Hame Hame | 28. března 2011 v 21:09 | Reagovat

[6]: Boris, ja som presvedčený, že lepší aj horší ľudia sú roztrúsení rovnomerne po celom svete. To, akí sú, z nich robia okolnosti. Uvedom si, že tu ľudia žili prakticky celé storočie v neistote čo bude o rok, o dva. Preto sa ani nečudujem, že mnohí dodnes uvažujú spôsobom "čo neukradneš nemáš". Tá "mentálna deviácia" ako to voláš nie je trvalý stav, hádam súhlasíš že dnes je to aspoň trochu lepšie ako za Mečiara. Aj v Rusku je to už lepšie ako za Jeľcina. Chce to len čas, trošku zdokonaliť právny systém, vymeniť generácie. Možno to potrvá desaťročia, ale postupne sa to zlepšuje. A mne sa nezdá, že by súkromná spoločnosť bola pre štát lepšia ako hoci aj zle riadená štátna spoločnosť.

Také veci ako školstvo, zdravotníctvo, infraštruktúra by mali byť výsostne verejne riadené oblasti. Ten postoj, že "ideme zefektívniť zdravotníctvo aby nevytváralo dlh" je vyložene absurdný, veď sa rušia oddelenia aj celé nemocnice. Ak spoločnosť ako celok nebude doplácať na zdravotníctvo, tak naň budú doplácať starí a chorí. Ak nebudeme doplácať na školstvo, budú naň doplácať študenti. Ak predajú železnice, čo sa stane? 5000 ľudí na podporách, to je aká úspora? 5000 x 300 eur x 12 mesiacov - koľko je to odstupných pre manažérov? Väčšina z nich sa už nikdy nezamestná. Nerátam tých, ktorým zrušia spoje, lebo sú vraj neefektívne (pre koho?) a nebudú môcť dochádzať za prácou. Pritom sa rozpráva o integrovanej doprave, systémoch MHD atď., sú tu tisíce schopných mladých ľudí s nápadmi a ambíciami, ktorí len čakajú kedy žaba odíde z prameňa. Ale privatizácia podľa mňa iba natrvalo nahradí jednu žabu druhou, súkromníkovi verejný záujem nehovorí spravidla nič.

Jeden príklad za všetky: Budějovický Budvar je 100% štátny a funguje parádne. Možno stačí len nájsť človeka, ktorému na tom čo riadi trošku záleží.

Ja to vidím tak, že pravicová alternatíva je po vzore dnešných USA, ľavicová po vzore Švédska.

11 boriskacani boriskacani | E-mail | 28. března 2011 v 21:51 | Reagovat

Hame. Súhlas, že z väčšej časti robí z ľudí to čo sú, okolnosti, nakoniec väčšinou to aj spomeniem, je to dedičstvo komunizmu. To však nič nemení na fakte, že sme iní... Ale bol by som skeptický, že sa to vyrieši samé. Ten systém, že treba lúpiť sa predáva z generácie na generáciu, mladí sa učia od starších. Neviem, možno sa mýlim, ale keď sa zdalo, že sa to lepší, nastúpili ficoidi a ich spolupáchatelia a videl si, že lúpež sa povýšila na štátnu doktrínu...
K štátnemu vlastníctvu. S niečim čo píšeš súhlasím. Nech je zdravotníctvo štátne, nech štát dopláca, len tu je iný problém. Ten, že nenormálne množstvo peňazí za vytuneluje a TO JE TEN PROBLÉM. K železniciam. Je to kruté, uznávam. Pre tých prepustených. Len ako to riešiť? Dotovať prezamestnanosť, aby boli ľudia umelo zamestnaní a povaľovali sa v robote? OK, ale akým právom? Prečo práve Cargo? Prečo nie iné firmy? Vieš, to je tá otázka...
A práve to, čo píšeš je kardinálny problém. Píšeš, stačí nájsť človeka, ktorému na tom záleží. Len akosi sa 20 rokov takýto nevyskytujú...hoci..áno niektorým na tom záležalo...ale hlavne na vlastnom vrecku.. Pretože strany, pod ktoré štátne firmy patria, ich považujú za zdroj svojho financovania. Preto skúsenosti vravia, že kde sa babral štát (rozumej politickí nominanti), tam sa kradlo, plytvalo a rozhadzovalo. Ak by niekde bol na Slovensku príklad, kde to štát vedel, nepoviem nič, ale nie je. Inak pokiaľ viem, chcú privatizovať len Cargo, ktoré je aj kvôli socialistickému manažovaniu ostatných štyroch rokov pred krachom. Je mi to ľúto, ale predsa riešením nemôže byť, z našich daní dotovať dopravnú firmu... Otbvoril si veľa tém, nemôžem podrobne písať, tak len takto telegraficky, dúfam, že som podstatu vystihol... Inak dík za solídnu diskusiu

12 PGH PGH | 28. března 2011 v 22:10 | Reagovat

Poriadne hlupy clanok. Z hladiska faktografickeho postaveny cisto na predpokladoch a dohadoch. Nie je spomenuty ani jediny fakt. Z hladiska obsahu len zbierka vseobecnych, populistickyh dristov ktore sa nemozu nepacit, mixovany cierno - bielym videnim, plus podsuvanie ludom to co chcu pocit. Nieco ako "nemali by sa vrazdit novorodenci" "drogy su zle fuj" a "nesmies kradnut spoluziakom desiatu v skole". O takto nastolenych temach nema zmysel diskutovat.

13 Palo Palo | 28. března 2011 v 22:46 | Reagovat

To je úplne jednoduché. Stranícke nominácie budú vždy. Prečo? Lebo keby nejaká strana prestala nominovať svojich do svojich úradov, tak ju okamžite opustia všetci členovia a strana zanikne. Preto. Nikto nečaká roky v strane, platí členské príspevky, sponzorské dary atď., len aby mu po voľbách povedali, že sorry, ale my nerobíme politické nominácie.
Boris vidí aspoň čiastočné riešenie v ľuďoch - teda v tom, koho tam dosadím na tie posty.
Ja vidím čiastočné riešenie v systéme. Pretože ľudia sú rôzni a ľudia sa menia. Systém nepustí. Čiže preto zverejňovanie zmlúv, posilnenie verejnej kontroly, prenechanie kontrolných orgánov oopzícii, zapájanie mimovládneho sektora, médií atď.

Žiaľ, na Slovensku je špecifická situácia. U nás systém nie je vôbec zlý. Ale máme tu najmenej polovicu populácie, ktorá je voči korupcii, či dokonca okatým megazločinom úplne hluchá. Toto potom deformuje úplne celý systém, nič nefunguje tak ako má a ako by za normálnych okolností fungovalo. Inými slovami, máme tu potkana v rovnici.

14 Hame Hame | 29. března 2011 v 0:18 | Reagovat

Myslím si, že Fica vidíš čiernejšie aký naozaj je. V minulej koalícií kradla hlavne SNS. A v Smere je/bolo aj pár schopných ľudí, len si spomeň na Lajčáka. Alebo Jahnátek, ako riešil plynovú krízu. To bol odborník, človek na svojom mieste. Naproti tomu dnes keď vidím tlčhubov z OKS, nemôžem si pomôcť. Neviem, možno aj sú neúplatní, ale čo reálne títo 4 páni ponúkajú? Si len pomyslím na to "filozofovanie" Šebeja v časopise Týždeň, tak si musím povzdychnúť s Trnkom: toto sú zástupcovia ľudu? Moderátor Markízy ministrom kultúry? Iný minister, ktorý sa verejne pochváli, že nikdy neplatil dane? A k tomu slabá premiérka bez reálnej moci s kopou rečí o slušnosti... Ja by som ani za túto vládu ruku do ohňa nedal.

Tie zmeny k lepšiemu vidieť často hlavne na úrovni samospráv, možno ak by sa podarilo teplárne dostať pod mestá, tie by si z nich vedeli vyrobiť zisk a zároveň by sa za ceny tepla zodpovedali priamo svojim občanom, čím by sa vylúčilo riziko súkromného vlastníctva, v ktorom ide primárne o zisk.

Ak sa niekto "povaľoval" na železnici, tak je to stále lepšie, ako by sa mal povaľovať doma. Veľká časť z prepustených má možno 5-10 rokov do dôchodku, podľa mňa to mali už nechať tak... Čo sa týka rozkrádačiek, tak tu vidím jedinú možnosť: verejnú kontrolu. Postupne sa začínajú zverejňovať zmluvy, aj dnes som sa dozvedel o novom portáli znasichdani.sk, sú to malé kroky, ale sú.

V tomto smere na Slovensku fatálne zlyhávajú médiá. Vlastne na celom Západe, ale hlavne u nás. Veď napr. nemáme jediné poriadne ľavicové noviny. Médiá tu furt a denno-denne klamú. Nielen o Ficovi (pamätná veta, že "Fico si dal klimatizovať tunel" :), klame sa o všetkom, o vojne v Gruzínsku, o Slovenskom štáte. V svetovej tlači napr. preletela informácia o stopách nanotermitu v prachu WTC a normálne sa o tom diskutovalo. U nás nič. Ešte ti povedia, že konšpiračná teória. My sa tu utápame v príšernej politickej korektnosti. Tu napr. takmer neexistuje investigatívna žurnalistika, novinári iba opisujú správy z dvoch-troch tlačových agentúr a ani sa neobťažujú niečo si overiť. Pri takomto stave médií považujem napr. právo na odpoveď za dobrý krok Ficovej vlády.

Nečudujme sa preto, že keď také SME napíše, že Fico kradne, tak polovica Slovákov tomu automaticky neverí, alebo to aspoň berie s veľkou rezervou. Pritom sú tu dobrí novinári, ktorí len čakajú na šancu presadiť sa.

15 Foto69 Foto69 | E-mail | Web | 29. března 2011 v 9:18 | Reagovat

Teplárne pod samosprávy? Veď tam sú politikmi zase len Slováci a teda aspoň tak slizkí ako tí vo veľkej politike... Ďurkovský s Bratislavskou Vodárenskou je toho žiarivým príkladom... človek by si povedal, že po voľbách sa niečo zmení, no do dozornej rady opäť pretlačili svojich a karavána ide ďalej...

16 Hame Hame | 29. března 2011 v 9:31 | Reagovat

V BA je už Ftáčnik, tak som sám zvedavý, čo urobí. Išlo mi o to, že v samospráve nejakého 50-tisícového mesta to ľudia skôr niekomu spočítajú, ako vo vysokej politike. V každom prípade tých možností je viac, privatizácia sa mi zdá byť tá najzúfalejšia.

17 Stefan Martos Stefan Martos | E-mail | 29. března 2011 v 10:37 | Reagovat

Clanok Borisa Kacaniho poukazuje na stav spolocnosti. S tym sa da suhlasit. Stav je katastrofalny.
Slovensko ma zakonodarnu, vykonnu a represivnu moc.
Co je este treba pre udrzanie poriadku zakonov?
Vseliek proti zlocinu nevidim v absolutnej privatizacii.
Predmetom zlocinu su hmotne a nehmotne hodnoty.
Zlocin je ludska vlastnost. Ked sa kdekolvek dostanu k moci a do politiky zlocinci, najdu vzdy sposob a priestor ako si ulahcit na ukor spolocnosti.
Treba rovno povedat, ze na Slovensku totalne zlyhala policia a justicia. Prokuratura nie je statisticky organ. Prokuratura je vyhladavaci organ.
Justicia je zatedy stale tvarou Meciara, Slotu a Fica.
Problem skonci, ked politici nebudu dastavat reparat.

Problem vidim v celej spolocnosti.

18 Chutné maličkosti Chutné maličkosti | Web | 30. března 2011 v 4:23 | Reagovat

Konecne to niekto povedal nahlas!!!
viac v Borisovom clanku Chutne malickosti
http://vybrali.sme.sk/c/Chutne-malickosti-Boris-Kacani/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama