Môžete mi napísať na boriskacani@gmail.com

www.suchydom.webnode.sk

Naozaj „to tu ešte nebolo“?

11. května 2011 v 12:58 | bk
Vždy sa na mňa z ficoidných kruhov sypali výčitky, že pitvám len ich líblinga a rozoberám len prasačiny napáchané boľševickým komandom. Pomaly to bude už rok, čo máme vďaka neuveriteľnej náhode a všetkým svätým novú vládu a ja by som rád predostrel pár riadkov, v ktorých by som ich trošku preklepal a zhodnotil.

Ako poctivý a horlivý špízer slovenskej politickej scény, čitateľ všetkých možných aj nemožných komentárov, analýz a aj stupídnych výplodov insitných politológov združených v blogerskej komunite, som nadobudol pocit, že väčšina z nás musí byť zakomplexovaná a nie celkom pri zmysloch. Najčastejšie sa objavujúce slovíčka sú: zlyhanie, sklamanie, kauza, znechutenie. A ja si fakt už pripadám, že som úplne z inej planéty.

Aby bolo jasné, TOTO nie je glorifikácia a obhajoba Ivetvlády!!! Nikdy by som sa neznížil k nekritickej obhajobe. Pozrime sa teda na fakty.

Faktom je, že Ivetvláda pôsobí amatérsky, chaoticky, nehomogénne. Pôsobili však staré strany, ktoré strašia už roky na slovenskej politickej scény niekedy profesionálne? Veď sú presne také, aké boli aj predtým! Tak čo ste čakali?

Faktom je, že zatiaľ nič neukradli. Aspoň sa o ničom nevie. A asi to aj tak bude. Lebo ficoidní špióni sú infiltrovaní ešte všade (oni sú ako rakovinové metastázy, nezničiteľné a každý z nich na nižších postoch a flekoch v štátnej správe a firmách je dnes navonok pravicový volič) a striehnu ako rys ostrovid na každú, aj nepodstatnú hlúposť, aby mohol ich bos slávnostne predstúpiť pred novinárov (podľa neho pred hyeny a duchovných bezdomovcov) a "odhaliť" škandál "aký tu ešte nebol". Smerácke PR oddelenie musí mať hlavu v smútku, súdiac podľa úbohých "prúserov", ktoré vyťahujú a ktorými šibrinkujú. Len poznámka. "Najbrutálnejšia" kauza, prenájom budovy DÚ, ak by zostal boľševik pri moci, budova by bola prenajatá o pár sto miliónikov korún drahšie, vratka do pokladnice Smeru by bola násobne vyššia (súdruh Róbert by nemusel použiť ani vlastnú hlavu), ale to najpodstatnejšie by bolo, že ani pes by tom neštekol. Bolo by už toľko miliardových lúpeží a prúserov, že kvôli nejakým pár sto miliónom by si nikto nedal ani minimálnu námahu, pitvať to.

Faktom je, že sa zastavilo šialené zadlžovanie Slovenska (hoci je to ešte dosť ďaleko od optima) a stabilizoval sa rozpočet. Grécku sa nevyplatili miliardy na zaplátanie čiernej diery vytvorenej socialistickými prascami, ktoré klamali všetkých naokolo. V Národnej rade sa urobil aký taký poriadok s disciplínou a dochádzkou poslancov. Ide sa aspoň trochu znormalizovať Zákonník práce (aj keď pred strachom z demagogickej mašinérie Súmračnej ulice je značne zbastardelý), vidno akú takú snahu urobiť poriadok vo vyplácaní sociálnych dávok neprispôsobivým (všetci vedia kto to je), čistia sa ministerstvá od špiny a hnoja, ktoré v nich vyhnívali po surových a nemilosrdných rabovačkách ficoidnej mafie. Rušia sa hardcore zmluvy bývalej garnitúry, narýchlo pouzatvárané po voľbách, s cieľom cicať peniaze čo najdlhšie. A to je dobré...

Faktom je, že sa podarilo zabrániť jednej z najväčších lúpeží v histórii Slovenska, nenormálnym podmienkam a cenám za pár kilometrov diaľnice okolo Žiliny. Faktom je, že existuje aspoň jedna normálna a triezvo mysliaca strana, ktorá kategoricky odmieta šialené platby do Eurovalu II, čo ma napĺňa optimizmom, že možno to neprejde. Poznámka, jediné z čoho mám strach je to, že ak sa znovu dostanú bývalí výpalníci a socialistické mafie k moci, tak veľmi rýchlo budeme potrebovať aj my peniaze z Eurovalu a ak ho odbojkotujeme, tak určite stadiaľ neuvidíme ani cent..."socialistom" sa teda ani veľmi nečudujem, že s Eurovalom súhlasia...

Faktom je, že existuje jeden elementárny a zásadný rozdiel, medzi bývalými a dnešnými. Celá činnosť a stratégia bývalých bola jednoduchá, primitívna a ľahko čitateľná. Kradnúť. Robili to drzo, verejne, na rovinu. Nakoniec, kvôli tomu sa zakladala aj smerácka eseročka. Umožňovali im to ich voliči, ktorí boli a aj sú buď politicky negramotní, alebo napojení na socialistický peňazovod, alebo s jemnou mentálnou deviáciou. Dodnes som nenašiel jediného ficovoliča, ktorý by mi vedel pomenovať akúkoľvek podstatnú vec, ktorú bývalí spravili dobre, čo posunuli dopredu, čo sa zlepšilo. Každý rezort krachoval, všade bol bodrel a vytunelované kasy. Reformy, nula. Ale to najpodstatnejšie čo som chcel povedať je to, že každú lúpež dokonali, aj keď bola verejne známa! Nástenkový tender neprebehol len preto, lebo sa zašaltovala EÚ a stopla financovanie tej prasačiny. Napriek tomu nás ten špásik stál 300 miliónov korún! Ešte raz, jedno aký bol cirkus, lúpež doviedli do úspešného konca. Potom aby sa nepovedalo, občas vymenili nejakého esenesáckeho kmína za iného. Ale kšeft prebehol. A to bolo zvrhlé a perverzné...

Späť k podstate. Elementárny rozdiel je v tom, že dnešní cúvnu. Hoci až tak veľa toho nebolo a boli to len naozaj srandičky oproti bývalým. Neviem, spomínam si na Hayekovcov (čo bol mimochodom tiež kšeft nagélovaného financmajstra), kde sa nakoniec obaja účastníci stiahli, potom Liberálny dom a nakoniec budova DÚ. Najnovšie nejaké predražené školenia v NDS. Ak ma pamäť neklame, nespomínam si na nič iné. Nepitvám bývalého bratislavského primátora, to je iné kakavko, to je regionálne divadlo. To najdôležitejšie posolstvo je, že ak sa niečo prevalí, dnešní sú ochotní (síce sa zvíjajú ako posolené červíky) ustúpiť a stiahnuť sa. Toto predtým neexistovalo. A to je dobré...

Ak by som mal zhodnotiť jednotlivé rezorty, tak asi najkatastrofálnejšie je školstvo a zdravotníctvo. Pre mňa dosť veľké sklamanie. Ale v tesnom závese je doprava. A musím sa priznať, som prekvapený z Ivana Mikloša. Z logiky veci mi vyplýva, že v prípade jeho kamoša, bývalého direktora DÚ v Košiciach muselo ísť o veľa. Zrejme aj ide. Možno však tomu len celkom nerozumiem. Z pohľadu drobného človiečika odkázaného len na médiá a nejaké tie šumy od známych a priateľov, ktorí majú možno trochu bližšie k politickým kruhom ako ja, som z Ivana sklamaný. A to nie je dobré...

Teraz hodnotenie strán. Maďarsko-slovenských Mostárov ani hodnotiť nebudem, lebo ich veľmi nesledujem a hlavne to nie je moje pieskovisko, jednoducho etnické strany nemusím. KDH je hrôza. Keď ich vidím a počujem, sledujem tie suché a nudné reči o ničom, mám pocit, že sú z nejakej uzavretej lóže, nadmieru spokojní, tesne po plodnom pokeci v hlbokých kožených kreslách, pri ktorom upytlíkovali ďalšiu habaďúru a biznis. Priveľa podivných týpkov, škandálov a zvláštnych biznisov. Ale tak som ich mal aj prečítaných už dlhšie, v podstate nič prekvapujúce.

Asi najviac som sklamaný z SDKÚ. Volil som ich a preto ma to trochu škrie. Úplne mizerný a nesvojprávne pôsobiaci minister školstva, ktorý aj to torzo školstva, ešte ako tak prežívajúce asi zabije. Neviem, ako pozorovateľ z vonka mám pocit, že v SDKÚ sa spriadajú intrigy, vôbec im nevonia Iveta, ktorá svojim ľavicovým nastavením a montovaním sa do všetkého, zjavne kafre do straníckeho biznisu a stará garda začína byť nervózna. Aj keď to nie je žiadna novinka, takýchto ich poznáme. A to nie je dobré...

Asi najpríjemnejšie som prekvapený zo SaS-ky. Výborné nápady, jasné stanoviská a už aj výsledky. Pre voliča možno trochu príliš žoviálne vystupovanie, možno dojem trochu chaotickej práce a nehomogénnosti, ale keď si uvedomíme, aká je SaS mladá, tak je to absolútne v poriadku. Veľmi sa mi páči napríklad Gaľko. Ja osobne vidím v tejto strane veľký potenciál do budúcnosti a ak nenastane niečo nečakané, tak som si viac či menej istý, že budú prínosom pre Slovensko. Navyše majú tú smolu, že podcenili kandidátku a dotiahli do parlamentu toho komického Matoviča a ešte troch jeho poskokov. To bola chyba, ale ako sa vraví, po boji je každý generál. Ja osobne im rád prepáčim niektoré drobné faux pas a považujem príchod SaS-ky do vysokej politiky ako veľmi dávno potrebné oživenie politickej scény. A to je dobré...

Ako funguje naša štvorica, čo robí, ako robí, ja som pomerne spokojný. Najmä keď si uvedomím, kto tvorí vládnu zostavu. Tri strany a ich figúrky poznáme dlhé roky. Neviem ako vy, ale ja som volil jednu z nich nie preto, že by som mal naivnú predstavu, že volím morálnych, čistých a svätých, ale preto, lebo v minulosti napriek všetkým prúserom vytiahli Slovensko z krachu a niečo pre našu krajinu aj spravili. Nakoniec, tam kde dnes sme, je výlučne ich zásluha. To, že tiež kradli je fenomén Slovenska (a aj ostatných postkomunistických krajín) a jednoducho som sa s tým už zmieril (napísal som o tom už iks článkov), že čistoty v politike a verejnom živote sa ja asi nedožijem. Ale tak či tak, aj v minulosti keď kradli, tak úplne inak a v úplne inej miere ako socialistické komando.

Keď uchopil moc recyklovaný komunista Róbert a šedé eminencie v pozadí, šípil som a tušil, čo bude nasledovať. Avšak som sa mýlil. Ani najbujnejšia fantázia mi nepostačovala na to, aby som si vedel vopred predstaviť tú obludnú dokonalosť zlodejstva, ktorú dokázali rýchlosťou blesku vybudovať za štyri roky a vyplieniť každý rezort a verejné peniaze. Tú surovosť, ktorou vyholili našu krajinu. Tú drzosť, s akou kradli. Bez jedinej štipky súcitu a možno nejakej aspoň minimálnej brzdy v podvedomí, že by sa dalo aj trošku zvoľniť tempo v rabovaní. A to bolo extrémne zlé...

Zhrniem to. Myslím si, že mnohí nie sú schopní očistiť zrno od plevelu. Vidieť to, čo je podstatné. Je to samozrejme aj šikovnosť propagandistického oddelenia Súmračnej, že dokážu akúkoľvek maličkosť odprezentovať bombastickými prívlastkami ako napríklad "fatálne zlyhanie", "to tu ešte nebolo" a podobne. Na tom niet nič čudné, robia si len svoju robotu profesionálnych odrbávačov. Trochu čudné je len to, ako veľa z nás im skočí na lep.

Záverom. Nie je to ideálne a ja som ani nič iné nečakal. Je to však nekonečne krát lepšie ako to bolo. Iste, aj ja občas čumím ako krtko do slnka, chvíľami som sklamaný, ale keď sa na všetko pozriem zo širšia, tak je to hneď lepšie. Žiadna vážna zlodejina sa doteraz neudiala. Vo vláde sú štyria, ktorí na seba dávajú pozor. Každý je dôležitý. Už konečne nie je doba, kedy bol jeden, ktorý si pribral patologických a profesionálnych kmínov, dal im trochu nažrať z válova a tí nič viac nepotrebovali, čo umožnilo socialistickej mafii infiltrovať celý verejný sektor. To, čo im plieskajú zakomplexovaní blogeri, všelijakí komentátori o hlavu, sú úplné hlúposti, také malicherné veci, po ktorých by za súdruhov nikto ani neštekol. Netvrdím, že netreba kritizovať, ak je dôvod. Ale mne pripadá, že akákoľvek hlúposť je prezentovaná ako fatálne zlyhanie, čo nie je pravda! Pokusy o biznis a kšefty budú. O tom nepochybujem. Ale ako vidno, ak sa odhalia, nie je ešte všetko stratené. A to je dobré...
 

76 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 vybrali.sme vybrali.sme | Web | 11. května 2011 v 16:00 | Reagovat

Článok môžete podporiť aj na tomto linku kliknutím na červené tlačítko 'Hlasuj'
http://vybrali.sme.sk/c/Naozaj-to-tu-este-nebolo/

2 Marcel Burkert Marcel Burkert | E-mail | 12. května 2011 v 12:13 | Reagovat

Dobrý, múdry článok. Nesúhlasím ale s tým zastaveným zadlžovaním. Ono sa len trochu spomalilo. Už to nejde dvestovkou vpred ale "len" sto osemdesiatkou. To však v zásade nič nemení.  
Inak, ako som predpokladal, aj táto vláda ignoruje riešenie rómskej otázky. Naďalej sa podporuje ignorovanie nutnosti plánovaného rodičovstva namiesto jeho postihovania čoho výsledkom bude o 15, možno o 25 rokov katastrofa. Už teraz má štát problém "postarať sa" o stá tisícky na štát odkázaných Rómov, ktorých počet ďalej narastá geometrickým radom. Aj keby na Slovensku bola nulová miera korupcie a neviem aký právny štát, žiadny boľševik ani nič podobné, ak tento štát bude naďalej podporovať nezodpovedný prístup k otázke plánovaného rodičovstva, nastane tu apokalypsa. http://stopalibizmu.blog.sme.sk/c/263649/Pani-premierka-je-najvyssi-cas-riesit-romsku-otazku-Nealibisticky.html

3 Janko Konôpka Janko Konôpka | E-mail | 12. května 2011 v 13:56 | Reagovat

Pekne a výstižne napísané. Vravíš mi z duše človeče...len jedna vec ma štve..preferencie recyklovaného komunistu a jeho zlodejskej bandy sú v nebezpečných číslach. Ak to takto pôjde ďalej a nasledujúce voľby vyhrá takýmto pomerom, už nás ani pán boh nezachráni...howgh.

4 Jofo Viskupic Jofo Viskupic | 12. května 2011 v 16:32 | Reagovat

hmm ... Matovicov poskok ... ak sa autor urputne zamysli a streli z hlavy mena jedneho poslaneckeho klubu komplet, tak budem troska suhlasit s oznacenim poskok ... neverim tomu a uz vobec neverim, ze by autor tusil v akych vyboroch sedia Sulik, Dzurinda, Figel poskokovia ... kedze priznava, ze Belov most neriesi, tak Most nemusi ;) ... U Matovica sa nemusi poskakovat ... poskakovanie hladaj inde.

5 jakubko jakubko | 12. května 2011 v 19:56 | Reagovat

Suhlasim s autorom a Matovica - divadelnika tiez nemusim. Je to taraj aj so svojou skupinou. Len dufam, ze po zalozeni strany odidu v nasledujucom obdobi do zabudnutia

6 Petries Petries | 12. května 2011 v 23:05 | Reagovat

[5]: Po Meciarovi prisiel fico. A kto bude po nom? Neviem ale mam pocit,  ze dalsim oblbovacom v poradi sa rysuje prave divadelnik Matovic. Prave on mi momentalne pride ze by mohol nahradit fica ako mucholapka - zaslepeny let za sladkymi recickami.

7 jano jano | E-mail | 13. května 2011 v 13:31 | Reagovat

Faktom je že nič neukradli? Autor je riadna naivka. Faktom je, že ešte sa im na to neprišlo. A to z jedného dôvodu, pravicové média im totiž idú po ruke, a nepúšťajú sa do poriadnej investigatívy...

8 askatasuna askatasuna | 13. května 2011 v 13:52 | Reagovat

Petries:
Myslis toho Matovica, ktory napriek svojim milionom, podotykam podstivo zarobenym, jazdi v bazarovom Mondeu? Vsak Ficove hodinky maju 5krat vyssiu cenu. Tento Matovic, nech je to sasek, sa pokusil otvorit ako prvy temu stranicky klientelizmus. A to je dobre...

9 Peter Peter | 13. května 2011 v 13:57 | Reagovat

Ked si toto napisal by ti mali ruky odsekut, oci vypalit, jazyk vyrezat a pozbavit ta sposobilosti na prave ukony ked to myslis vazne a obhajujes tu modro-spermiovo-farizejsko-divadelnicko-madarsku zberbu a mafiu...

10 Trupik Trupik | 13. května 2011 v 14:29 | Reagovat

[9]: pretože veľký Róbert tak povedal, že?

11 eye of horus eye of horus | 13. května 2011 v 19:17 | Reagovat

Boris, z velmi velkej casti sa da naozaj suhlasit. Ak sa chces vsak naozaj oslobodit od stranickeho marketingu - a nielen Ficovho - a vytvorit si nazor, musis ist hlbsie do podstaty. Zbozne vzhliadat napr. k SaS je urcite legitimne, ale NADSME stale existuje. Nemame teraz sice kauzy s teplym vzduchom (to je mentalna uroven SNS), ale das ruku do ohna pri nakupe informacnych systemov? A kasli na to, ci nejaky notebook stal 1000e alebo 1500e. Skus si zistit, aky ma odvetvie IT s priemernou mzdou 1600e podiel trzieb od statu... Tato situacia sa, pravda, nemeni so zmenou vlady, menia sa len firmy. Klesa celkova spotreba statu? Nepatrne. Toky penazi su rovnake, mozno len za jedneho vyhodeneho uradnika za 800e sa nakupuje sluzba za 3000e.
Pri zakonniku prace si dost mimo - ci Ficov, alebo tento novy, nie je medzi nimi ziaden podstatny rozdiel, ak si to myslis, si obetou marketingu dost podobne ako ficovolici. Preco investor ide do CR? Lebo maju liberalny zakonnik prace? NIE NEMAJU. Ale ak sa pozries na prepojenia medzi SaS a zamestnavatelskymi zvazmi, prides na nove myslienky a mozno si polozis aj otazku: Az na par sektorov, vyroba rastie. Preco zaroven rastie nezamestnanost? Spravna odpoved by mohla byt, ze zamestnavatelia zvysili produktivitu prace - ale kde, sakra, zamrzol rast miezd? Lebo kriza? Ano, akurat tak v nasich hlavach a hlavne v hlavach politikov. Ak by totiz klesala zamestnanost a rastli mzdy, tak zakonnik tak zmeny v ZP prospesne pre zamestnavatelov by boli nepriechodne... Ak je pre nieco dobre, aby uz ten novy ZP bol, tak preto, ze po jeho prijati zamestnavatelia naozaj naberu nejakych ludi a mozno o nieco zvysia mzdy.  
Aky zmysel ma prehodenie zataze na stat pri prepustani ludi? Hned po vypovedi su na UP. Zlozime sa, nie?
Velka tragedia je to, ze odbory sa stali nedoveryhodnymi vdaka politizacii a prepojeniu na SMER. Preco ma robotnik vo VW v Bratislave 1/4 mzdy jeho nemeckeho kolegu? Iste, ponuka a dopyt.
Moznoze ten slovensky sedi dlhsie na zachode a ma mensiu efektivitu prace, ale ak mu zveria montaz luxusnych aut, asi to s nim az take zle nebude. Len jeho nemecky kolega si toho Touarega kupi o par tisic € lacnejsie, ako keby ho vyrobili v DE. Samozrejme, je to tak v poriadku a treba to nechat na trh. Treba si vsak uvedomit, ze (podla mojho nazoru) tieto "transfery bohatstva" su uz teraz dost velke. A aj ked zdoraznujem, ze z hladiska trhu tento stav plne respektujem, pytam sa: Treba pomoct este novym ZP? Obrat kazdeho prepusteneho o 2 mesiace vypovednej lehoty moze byt, v sumarnom vyjadreni, cislo radiace sa k tym vacsim kauzam. Uznavam ale, ze je to sofistikovanejsie, ako ukradnut teply vzduch.

A ano, tato vlada je, napriek vsetkemu, to najlepsie co mame. Bohuzial.

12 Anton Anton | E-mail | 14. května 2011 v 7:03 | Reagovat

a 17.V.2011 táto vláda padne. bohužiaľ. zdá sa, že niekomu z sdku nevyhovuje. možno by sa radšej spojili s bolševikom, do krásnej, veľkej, celonárodnej. kresťansko - komunisticko - zlodejskej koalície, v ktorej im žiadna Iveta nebude prekážať s nejakou morálkou, alebo etikou ...

13 tracy tracy | E-mail | 14. května 2011 v 9:15 | Reagovat

modrý modrým :-)

14 KamilO KamilO | 14. května 2011 v 11:09 | Reagovat

Neuveriteľne naivné myslenie autora článku:
["Celá činnosť a stratégia bývalých bola jednoduchá, primitívna a ľahko čitateľná. Kradnúť. Robili to drzo, verejne, na rovinu.
Faktom je, že tí dnešní zatiaľ nič neukradli. Aspoň sa o ničom nevie."]

O ničom sa nevie? Faaaakt? A u Fica áno? Tak prečo potom  nik z ficovcov už dávno nesedí v base? A nielen z ficovcov, ale ani z mečiarovcov,ani  dzurindovcov (mmch, ich okaté zlodejstvá im za ich predchádzajúcej vlády aj pravicoví novinári neraz vyhadzovali na oči).
Ešte raz, o ničom sa nevie??? No iste, zlodejiny napr. pri  netransparentnom financovanie SDKÚ nebolo dokázané. Ale tak isto neboli DOKÁZANÉ a právoplatne potvrdené súdmi ani ficozlodejiny. Všetci sú čistí ako ľalie, tak ako SDKÚ.
Čiste z právnického hľadiska, ak by som bol Ficom, tak máš na krku paragraf a ideš pred súd za krivé obvinenie. Máš nejaké seriózne dôkazy o ich zlodejstve? Nemyslím na také, o ktorých písali v novinách (to píšu v súčasnosti aj o Dzurindovi s Miklošom,že sú zlodeji), myslím na  RELEVANTNÉ dôkazy.
Hájiť súčasných niktošov tým, že O NIČOM SA NEVIE, to je, slušne povedané - úbohé a demagogické. Klapky dole z očí, naivka.

15 Petr Vodička Petr Vodička | Web | 14. května 2011 v 11:11 | Reagovat

Hodně zajímavý článek.

16 Kamilo Kamilo | 14. května 2011 v 11:20 | Reagovat

Ešte dodatok.
Aby bolo jasné, samozrejme, že ide o zlodejinu. Vtedym aj teraz. Ale pozor, je to tzv. _legálna_ zlodejina, kde všetko prebieha a prebehlo PODĽA ZÁKONA. Tak za Fica aj Mečiara, ako aj za Radičovej.
he, zaujímavé je, že autor ani raz nespomenul to, že Fico niekoľko svojich ministrov za okaté lumpariny odvolal, Radičová ani jedného. Vraj nemôže, lebo by padla vláda. Ahaaa, ta potom pardooon, to totiž znamená,  až do konca volebného obdobia si tu môže robiť ktorýkoľvek minister čo len chce a odvolaný byť nemôže. Nedá sa. :-)

Mimochodom, milý autor, ak už niekoho velebíš, tak aspoň z úcty k nemu napíš jeho priezvisko správne.
Galko, nie Gaľko. :-)

17 Palo Palo | 14. května 2011 v 13:06 | Reagovat

K Matovičovi:

ja mám na neho takýto názor. V prvom rade si myslím, že on nemá v krvi kradnutie, korupciu a v zásade má nazvime to normálnu morálku, teda ešte nie je vyprahnutou duševnou púšťou na rozdiel od väčšiny politikov.

V druhom rade je to exhibicionista, ktorý strašne túži po moci. Toto má spoločné s Ficom. Fico ale na rozdiel od neho bol už v čase vstupu do politiky duševným bezdomovcom. Preto Matovič sa možno nespojí kvôli moci s diablom, ale iba s čertom.

Či je ale lepší Matovič alebo Fico? No, Matovič je možno slušnejší, ale predstaviť si ho o niečom reálne rozhodovať neviem a nechcem. On bude vždy len maskotom a iba od okolností závisí, či ho diabol použije a zahodí (ako napr. Radka Johna) alebo nie. Predpoklad tam je: exhibicionuzmus a túžba po moci.

18 michal michal | 14. května 2011 v 15:20 | Reagovat

[15]: To je otazka, preco nikto z Ficovcov nesedi este v base. Lebo prokurator.

19 lentak lentak | 14. května 2011 v 15:40 | Reagovat

ak nekradnu tak preco to nevidno? je mi jasne ze sa nekradne tak ako minule, ale ze sa nekradne vobec ("nic neukradli") je urcite hlupost. keby vobec nekradli tak by to usetrilo mozno aj 2giga € (ficovi tipovali ked boli v opozicii vyse 3giga rocne, ukradli.sk), pri rozpocte 16giga je to obrovsky podiel. je mi jasne ze je to lepsie akom minule ale svati tiez nie su. hlavne mi vadi sdku a suhlasim ze sas je teraz vcelku ok, skoda len toho prveho pol roka, to bolo uplne strasne.

20 Otras Mozgu Otras Mozgu | 14. května 2011 v 18:08 | Reagovat

no teda. Kacani, vy ste pripad pre psychiatra :) odkedy vas vykopli zo SME sa vasa diagnoza nezmenila. Superakutna Ficofobia.
Ja vas trochu lutujem.
Poznate take heslo, ze Vedec pochybuje často, nevzdelaný človek zriedka, hlupák nikdy. Zaradte sa do niektorej kategorie vy sam. Adios :)

21 Dna Dna | 14. května 2011 v 19:01 | Reagovat

https://www.facebook.com/aumojevag.na

22 ka08 ka08 | 15. května 2011 v 8:19 | Reagovat

Veľmi dobrý článok, obsah vystihol celú podstatu nášho politického života.
Jednú poznámku k PR Súmračnej- veľmi presné a konkrétne, ale žiaľ musím konštatovať aj úspešné. Tak preto sa pýtam- a prečo niečo podobné  nie je možn é robiť i na strane vládnej koalície.Však politickou kultúrou je i reagovanie na demagodiu a klamstvá protivníka. slušne, argumentačne a hlavne s presným pomenovaním východiska, resp. konečného cieľa.
Ale len sa "zasunúť" do ulity a čakať, čo sa udeje, s čím zase vystúpi ten manipulátor dnes, zajtra...to mi pripadá neadekvátne a ustráchané.

23 cca1 cca1 | 15. května 2011 v 13:51 | Reagovat

Super clanok. S tymto sa uplne stotoznujem.

24 AdamS AdamS | 15. května 2011 v 20:16 | Reagovat

S tým Eurovalom nemáš pravdu. Koľko sme od EÚ čerpali my a nenávratne, nie pôžičky... Predstav si, že niekde v Nemecku sedí nejaký nasratý Boris Enteman, päť rokov prská sliny na klávesnicu a vyplakáva na blogoch: "Prečo stále platíme tým socialistickým prasatám na Slovensku?"

25 Roland Roland | 16. května 2011 v 11:03 | Reagovat

Súdruh Mikloš ide po krku podnikateľom a živnostníkom kvôli tej istej zbabranej dôchodkovej reforme, ktorú sám nastavil, a robí dieru v rozpočte štátu každý mesiac - a teraz prekvapenie pre teba, robila dieru do rozpočtu aj Ficovi.
Súdruh Mikloš o šetrení výdavkov štátu len hovorí. Zahrali divadielko na prepúšťanie a podľa mojich zistení, tí čo boli zo štátu prepustení sú už naspäť zamestnaní v štátnych službách.
Ale decimovanie podnikateľov, živnostníkov a dohodárov ostalo - po súdružskom vzore pěsti dělnického lidu. Súdruh Dzurinda tu podporuje mafiána Trnku za prokurátora, ktorý sľúbil zastavenie vyšetrovania SDKÚ v kauze megatunela Branisko.
Súdruhovia zo SaS to je ľavica ako vyšitá. Samé progresívne dane, samé zvýhodnenia chudobných a všetko na úkor strednej vrstvy - ale výnimku neplatneia daní a odovodov poslancom nechali, a za štátne nakupujú Playboje do parlamentnenj knižnice.

Komunisti ako komunisti. Obhajovať komunistov a zatracovať komunistov - to je extra "inteligentné".

26 Milan Milan | 16. května 2011 v 13:10 | Reagovat

...suhlasim, zdielam rovnaky nazor :)

27 Dalsi anonym z internetov Dalsi anonym z internetov | 17. května 2011 v 19:38 | Reagovat

Nemozem si pomoct, ale podla mna je "zakomplexovaná a nie celkom pri zmysloch" kazda osoba, ktora volila niekoho zo sucasnej vlady a zaroven je internetovo aktivna.

Preco? Pretoze len take osoby stale dokolecka urazaju ostatnych, ze su z "ficoidných kruhov" a ze minula vlada robila len "prasačiny napáchané boľševickým komandom". Nemozem si pomoct, ale toto je cisty primitivizmus. A vacsinou je takyto vyrok doplneny vychvalovanim sucasnej vlady. Tento nazor sa to sice snazi skryvat, este aj na to upozornuje, ale je to stale to iste.

Treba priklad? Ok, ideme na prvy odsek. Ze tato vlada je rovnaka ako predosle a mali sme to cakat. Ano? Tak preco potom slubovali novu moralnu, cistu a transparentnu politiku? Ak je to to iste, preco sa tvaria ze su cisty?

Ideme dalej. Vraj je faktom, ze tato vlada zatial nic neukradla. Dovolim si upozornit, ze fakt je informacia, ktora je absolutne potvrditelna. To ze nic neukradli je nepotvrditelne, takze to nieje fakt. Navyse, kazdy co sleduje politicku scenu dlhsie ako od predcasneho zaciatku poslednej volebnej kampane vie, ze kradlo sa aj predtym (t.j. v rokoch prvej a druhej Dzurindovej vlady), len sa to lepsie maskovalo a zistilo sa to vacsinou az omnoho neskor. No a este upozornim, ze pocas prveho neceleho roku predoslej vlady neboli na strankach medii (okrem nezmyselnosti niektorych zakonov) ziadne kauzy typu dohodena zakazka po znamosti. Sucasna vlada nevydrzala ani rok. Nehadam sa, povodny kseft mal byt este horsi (a to je fakt), ale tento klientelizmus je krasny priklad morality a transparentnosti sucasnej vlady. A zlahcovanie toho je naivne..

Idem este na dalsi odsek a tym je opat "fakt", ze sa zastavilo sialene zadlzovanie. Skutocne? Zase nepodlozitelny "fakt"? Pozrime sa na skutocne fakty v cislach. Finalny rozpocet za rok 2010 bol 15.34 mld. eur , pricom vacsia polovica sa minula v druhom polroku, teda uz za novej vlady (vid statisticky urad). Planovany rozpocet na rok 2011 je 16.94 mld. eur, cize viac (o 1.6 mld eur, cize o viac nez 10%), takze ako je to s tym zadlzovanim? Ano, planovany deficit je o 630 milionov nizsi, ako to skoncilo v 2010, ale na ukor coho? Zvysene danove zatazenie obcanov. No vyborne. Rozpocet rozhodne stabilizovany nieje. Stabilizovany rozpocet by bol bez deficitu, ci dokonca s prebytkom.

Dalsie odseky som len nacal a potom to prestal citat. Preco? Zase dokolecka to iste. Zase tie iste stare temy, tie iste stare argumenty, tie iste urazky, glorifikacia a nepodlozene "fakty". Napr dialnice - kym Figel nezacne stavat severnu D1 a nespravi sa celkovy sumar, kolko ho bude stat, s cim sa porovnava tato snad najtazia trasa slovenskych dialnic (mnozstvo tunelov)? S nicim.

Nastastie som sa k tomuto "nazoru" dostal nahodou a uz sa k nemu vracat nebudem. Ale ocakavam, ze hned po precitani inehgo nazoru sa tu spusti mnozstvo pseudoargumentacii a urazok, ako vsade, kde diskusiu ovladaju ty slusny a moralny volici sucasnej vlady.

Je az neuveritelne, ako dokazala agresivna (a casto lziva) kampan radikalne polarizovat slovensku populaciu, co sa tyka politickych nazorov.

28 pronormalnidivky pronormalnidivky | 19. května 2011 v 19:33 | Reagovat

http://www.hryprodivky.cz/?so=18777 prosím klikněte

29 Colotka Colotka | E-mail | 22. června 2011 v 9:08 | Reagovat

Neviem kto je Boris Kacani. Pises ze chces byt objektivny ale v celom clanku mas stale v zuboch Fica. Neviem od kial mas informacie, neviem ci sa take informacie vobec daju ziskat a ci su pravdive. Ale si bud naivny alebo si spicel sucasnej vlady a oblbujes. Vo vlade a v parlamente sa skutocne cestni ludia nenachadzaju.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama