Môžete mi napísať na boriskacani@gmail.com

www.suchydom.webnode.sk

Sulík je vraj populista...

30. června 2011 v 16:15 | bk
Dosť dlho sledujem, ako sa udomácňuje móda, kopať do koalície, aj zo strany tých, ktorí boli a zrejme aj sú fandovia pravicových myšlienok. A tak by ma zaujímal aj motív, prečo tak činia, či to je len patologické nutkanie byť zaujímavý, alebo je za tým aj niečo iné. Inak najvďačnejším objektom v poslednej dobe je SaS. Čo už ja osobne nechápem vôbec.

To, že kadejakí blogeri sami seba pasujúci za odborníkov na všetko si liečia svoje komplexy tým, že majú pocit neuveriteľnej dôležitosti, keď vidia svoje meno a fotku na nete, som si zvykol. Avšak do hlúpych hrátok sa púšťajú aj naši "profesionáli", úvodzovky vôbec nie sú náhodné. Práve som si prečítal článok od zástupcu šéfredaktora Trendu o tom, aký je Sulík populista. Článok je počas môjho písania na titulke vo vybrali.sme

No a od takéhoto človeka by som teda čakal viac, lebo po tom, čo som si jeho článok prečítal, vybehli mi očné buľvy, sťa by som mal bezedoovu chorobu. Čo tým chcel človek povedať? A hlavne komu? Neviem ako ten človek tiká, ale musí zaujímavo, keď si poskladal súvis s tým, že Richard nevedel naisto či sa zúčastní pochodu homosexuálov, ale vraj podľa pána zástupcu šéfredaktora, keď vyšli prieskumy preferencií strán, tak si čas našiel a zúčastnil sa, čo je podľa neho jasný dôkaz populizmu. No, no coment, každý sa môže zamyslieť nad tým, aká hlbokomyseľná a pravdivá bola táto jeho konštrukcia.

Najprv obsahovej stránke, potom k motívu. Podľa zástupcu šéfredaktora bol populizmus aj to, že SaS vyhlásila kategoricky, že už žiadne dane sa nebudú zvyšovať. Vraj si tým zavrel dvere k možným dobrým riešeniam, ktoré by sa niekedy mohli naskytnúť, teda ak som to ja s mojou sedliackou tekvicou dobre pochopil, tak niečo v zmysle, že nejaké dane by sa mohli znížiť, nejaké zvýšiť a potom by to bolo super, ale tým vyhlásením si to celé vopred zabetónovali. Vraj populizmus. No coment, ak niekto nedokáže pochopiť, ako to bolo myslené v tak elementárnom vyhlásení, tak podľa mňa by mal v Trende poštu roznášať a nie byť zástupcom šéfredaktora.

No a nakoniec známa pieseň o Grécku, akí je ten Sulík populista. Tak teda neviem milý zástupca ako ty, ale mne sa matne marí, že Sulíkov postoj a postoj SaS je non stop, od začiatku jasný a nemenný. Čo napríklad ja osobne kvitujem a je mi to sympatické. Ak by teraz Sulík otočil kartu, tak ťa už vidím za klávesnicou, ako sa ti z kečky dymí, ako horlivo píšeš článok, že Sulík je populista a nedrží slovo, lebo si vymyslíš nejakú konštrukciu, že čítal prieskum verejnej mienky a prišiel na to, že výhodnejšie je pôžičku Grécku odklepnúť.

Ku Grécku by som pri tejto príležitosti rád pár slov, lebo ma to riadne vytáča. Počúvam a pozerám viacej zahraničnej tlače a televízie, ako Slovenskej. Neexistuje jeden jediný renomovaný ekonóm, analytik, ktorí by nehovorili unisono jedno a to isté. Grécko nemá šancu splácať, krach je neodvratný!!! Opak hovoria len politici. Akosi mám tendenciu veriť nie práve politikom. Najmä ak Grécko prvú tranžu prežralo ako tlstá ošípaná a nič z toho. Peniaze fuč a zase Grék z holým zadkom a prázdnou kasou stojí pred eurozónou s natrčenou rukou, dajte mi ešte nejakých sto miliárd...pardón, oficko sa tomu hovorí, požičajte mi ešte nejakých sto miliárd...

A politici odôvodňujú svoju snahu zachraňovať Grécko nejakými hmlistými kataklizmatickými víziami, aká katastrofa by nastala, ak by Grécko skrachovalo. No a teraz sa milí priatelia zamyslite, či viete čo by sa stalo. Lebo ja si nepamätám ani na jednu solídnu analýzu, kde by som sa naozaj dočítal, čo všetko by sa stala, teda konkrétne a aký by to malo dopad na nás, obyvateľov eurozóny. Všetko len všeobecné frázy a keci, silno mi to pripomína ficoidné výkriky o ničom, určené svojim voličom, silno parfumované populizmom.

Totiž tie peniaze, ktoré sa požičali Grékom a ktoré sa ešte majú požičať, tak ja by som rád niekde videl nejakú analýzu, či by tieto peniaze nestačili na pokrytie tých "prúserov", ktoré vraj krach Grécka spôsobí. Lebo teraz budú len vyhodené do nenásytného pažeráka podvodníkom a rozmaznaným spratkom. Nie som fachman na všakovaké burzy, finančné trhy a špekulácie. Ale myslím si jedno. Ak by Grécko skrachovalo a vystúpilo z eurozóny, tak možno na začiatku by to s Eurom trochu zahýbalo, ale po krátkej dobe by Euro dokonca posilnilo, presne naopak, ako to niektorí čvirikajú. Veď odstránenie slabej časti vždy tú silnejšiu posilní, či nie do kelu? Práve naopak, ak by prišiel precedens, že s parazitmi a nezodpovednými sa zatočí rázne a bez milosti, tak to by podľa mňa naopak posilnilo euro. Ale možno sa mýlim, no potom ale by mi to mohol nejaký fachman vysvetliť, prečo by to bolo naopak...

Ale späť k téme. Takže Sulík tým, že kopíruje názor všetkých renomovaných ekonómov, nemení ho od úplného začiatku je podľa pánka zástupcu šéfredaktora Trendu populista. Tak ja mám rád takéhoto populistu a držím mu palce, nech v ňom zotrvá. Možno vďaka tomu "populizmu" ušetrí náš daňový poplatník obrovské peniaze.

No teraz k motívu. Pre koho píše ten človek? Ficovolič to čítať nebude, to je príliš komplikované, nie sú v článku žiadne jednoduché a lineárne heslá o socializme. A pravicovému voličovi vtĺkať takéto kraviny do hlavy? Načo? Aby zopár z nich ovplyvnil a ešte viac tak zdecimoval tú krehkú voličskú základňu zdravo mysliacich? Treba si totiž uvedomiť, že už samotná funkcia "zástupca šéfredaktora Trendu" znie veľmi dôležito, človek automaticky predpokladá, že fíha, to musí byť ale fachman, veď je zástupca šéfredaktora! Takže to je dosť mienkotvorný človek. Podľa mňa ale dosť mimo. Nepoviem, ak by Sulík and Company vykradli miliardy, ohrozovali štátnosť, prznili justíciu, tak potom hej, potom treba tvrdo udrieť, ale za toto?

Nechápem to, Namiesto toho, aby sme po tom hardcore vládnutí pseudosocialistického komada aj trochu chválili, veď to je svetelné roky inak ako bolo, veď sa celý ten chliev čo tu zostal čistí a sanuje, tak čítam najviac o tom, akí sú babráci. V poriadku, je veľa vecí, ktoré by som si aj ja predstavoval inak, je jasné, že sa plytvá a skúša sa kradnúť. Na druhej strane si dovolím tvrdiť, že doteraz nikdy nemalo Slovensko takú dobrú vládu, ako dnes. Trochu majú strach z majstra demagógie, čo zväzuje ruky, ale kto by nemal, veď každý videl, ako dokáže lobotomizovať podstatnú časť obyvateľstva a nebezpečenstvo triumfálneho návratu je veľké.

A hlavným dôvodom, prečo je táto vláda podľa mňa najlepšia, akú sme kedy mali je práve vďaka SaS, čo musím férovo uznať, aj keď som ich naposledy nevoli. Dnes by som neváhal ani sekundu, koho voliť.

No a záverom ešte jedno. Väčšinou sa zhodneme, že málo populizmu je jednou z príčin, prečo Róbertkovia so svojimi bavorákmi a Rolexkami tak bodujú. Zhodneme sa väčšinou na tom, že zoťať hydre hlavu možno len jej vlastnými zbraňami. Ak by to aj bol populizmus, myslím to, čo vypisoval pánko zástupca, tak stále je ho málo a ja by som si prial pre dobro veci, aby ho bolo oveľa viac. Ale iný, ako používajú Kažificovci, predsa len taký suterén ako tri týždne v médiách predtŕčaný graf, podľa ktorého ficoidné komando znížilo cenu plynu o 95%, to by som nerád. Ale na to treba mať aj čisto fantómovú chrbticu a namiesto morálky vákuum, takže také asi nehrozí od normálnejších politikov. Čiže na jednej strane voláme po viac populizmu (teda ja a ešte aj iní), na druhej strane akúkoľvek blbosť budeme plieskať SaS-ke o hlavu a vyčítať, že sú populisti. To nem dobré, nem.

Keď sa budú masovo vypúšťať takéto úlety, tak sa porazíme sami a socialistická mafia nebude musieť ani prstom pohnúť. A takéto úlety sa začínajú kotiť ako žobrákovi vši, čo nem dobré, nem.
 

9 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Janko Konôpka Janko Konôpka | E-mail | 1. července 2011 v 11:14 | Reagovat

Z duše mi vravíš človeče.Tiež okolo seba počúvam,že SaS sklamali a že sú rovnakí ako všetci.Ja osobne si však myslím,že robia dobrú politiku a nebanujem,že som ich volil.V prípade Grécka so Sulíkom plne súhlasím a verím, že sa do tých bruselských výkalov nenamočíme.

2 tomas tomas | 1. července 2011 v 12:44 | Reagovat

Uplny suhlas, mal som rovnake pocity ked som videl ten clanok v Trende. A rovnako zdielam aj nazory na Sulika a SaS,  zatial nelutujem, ze som ich volil. Mna zas vytaca to, ked vidim Fica ako hovori o tom, ze Sulik a spol su populisti a ze z tejto temy vytlkaju politicky kapital, ale pritom sa vzapeti sam vyjadri, ze tejto vlade nic neulahci a ked SaS nebude volit s koaliciou tak pozicku nepodpori. Tak kurna kto tu vytlka politicky kapital?! Preco toto neotrepu media Ficovi o hlavu? Ved sam sa jasne vyjadruje, ze radsej bude robit politicke machinacie ako by sa mal priamo vyjadrit co sa ma udiat s miliardami eur slovenskych obcanov.

3 janek janek | E-mail | 5. července 2011 v 13:20 | Reagovat

zasadny problem slovenska je v urovni medii,najmä novinarov

4 Ksenzsigh Ksenzsigh | E-mail | Web | 7. července 2011 v 18:32 | Reagovat

Super článok, ako vždy.  Vďaka.  :)

5 Juraj Juraj | 11. července 2011 v 14:07 | Reagovat

Svätá pravda Boris, vďaka za článok, niet čo dodať.
Pozdravujem Ťa.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama